Barndomslandet

När jag var barn så tillbringade jag mina sommrar i Håkansta/ Grytan/Brunflo.
Jag och min familj bodde i en ombyggd ladugård på farfar och farmors tomt.
Varje sommar kom Lotta, min älskade kusin från Stockholm.
Vi hade underbara sommrar tillsammans i Håkansta.
På eftermiddagen när mina föräldrar kom från arbetet så grillade vi ofta på baksidan.
Den här bilden måste vara tagen ca 1977.
Här sitter pappa, mamma och Lasse på baksidan, i solen, just en sån där härlig sommareftermiddag som jag älskar att minnas.
Hmmm..... 1977, Det är 30 år sedan det!
image315

Kommentarer
Postat av: Linda

Jätte fin bild. Du måste ha varit lik din pappa :-)

2007-08-20 @ 17:51:57
Postat av: Nina

Vilken underbar bild. Jag får nästan tårar i ögonen
Jag kan känna känslan som fanns där då... Varmt, ledig,grillat Kanske kyckling som din mamma va expert på och din pappa som drar ett av sina berömda skämt och Lasse som ler och suckar djupt :o)
//Bamse kram

2007-08-20 @ 19:35:14
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Anita

ja, visst kommer man ihåg. Jag tycker nästan att man känner ihåg med hela kroppen. Var en sväng på graven i kväll, de var bra med alla!
Kramis

2007-08-20 @ 22:40:34
Postat av: Anita

ja, visst kommer man ihåg. Jag tycker nästan att man känner ihåg med hela kroppen. Var en sväng på graven i kväll, de var bra med alla!
Kramis

2007-08-20 @ 22:41:06
Postat av: Anita

En lätt släng av stammning, därav dubbelbubbel!

2007-08-20 @ 22:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0