Inskolning

Idag kommer de nya barnen på jobbet.
Nu blir det livat  ett par veckor frammåt.
Chefen har utrustat oss med öronproppar så att vi inte ska få hörselskador.
En ettåring som ska lämna sin mamma för första gången kan vråla på bra i ett par timmar.
Jag märker att man har lite nedsatt hörsel efter över 20 år i det här yrket.
Många av mina kolegor har tinitus och någon har t om hörselapparat.
När  man går och bär skrikande barn mot axeln, då skriker de ju en rakt in i örat.
Därför ska vi har öronproppar, men det ser ju konstigt ut att stoppa in dessa när föräldrarna ska gå.
Det verkar inte speciellt empatiskt mot barnen.
Men vår hälsa är ju också viktig.


 

Kommentarer
Postat av: Anita

Nej det kan ju inte vara bra varken för barnen eller personbalen. Kanske det är så att barn på ett år inte skall vara på dagis? Funderingar från en som jobbat inom barnomsorgen i nästan 20 år, även om det är länge sedan nu.

2007-08-16 @ 12:50:52
Postat av: Gubben

Jag skrek aldrig när jag var liten. Jag bara log och åt!

2007-08-16 @ 14:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0