Pytt i Panna med Stuvad Kultur

Så heter studiedagen som jag ska gå på idag.
Jag och Paula ska gå, för vi är kulturombud för vår förskola.
Uppsalas hela kulturutbud för förskolebarn är representerade på den här dagen.
Vi får information om teatrar, dans och musik som "våra" små kan ta del av under året.
Förra hösten när vi var på den här kulturdagen så fick vi kontakt med "Dans i Uppland".
En danspedagog har kommit ut till vår förskola och har haft danslek med fyraåringarna hela läsåret.
Jätteskoj för barnen och en inspiration för oss gamla fröknar också.
Dagen börjar kl 9 och slutar 12 sen slutar jag och Paula för dagen.
Då ska vi gå på stan och äta lunch, det är man inte så bortskämd med i mitt yrke.
Vi har bara 30 minuters rast under dagen, det hinner man inte till någon restaurang på.
Nu ka jag göra mig snygg (sånt tar längre och längre tid på morgonen).
Kallt som bara den har vi idag, bara 8°C nu på morgonen.
Men solen skiner iallafall, alltid något.

Todeloo !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0