Romppala

Det var trevligt hos familjen Romppala igår.
Vi grillade och hade trevligt hela natten.
Precis när vi var på väg i säng så välte jag omkull mitt vinglas.
Jag skulle vara snabb att fånga det men missade, så jag körde ner fingret i det trasiga glaset istället och skar av mig halva fingertoppen.
JAG SOM HATAR ATT SKÄRA MIG!!!!
Nu ska jag jobba i morgon med en högerhand som inte funkar.
TYPISKT MIG!!
Jag såg i morse när jag bytte plåster att jag nog skulle ha sytt fingret, men nu får det vara som det är.
Jag hatar sår och blod.....USCH!!!
STACKERS MIG VA?

PS
Det blev kräftsoppa på min födelsedag......Skitgod!
Varsågod här får ni receptet
 
KRÄMIG KRÄFTSOPPA
margarin
2 stora grovrivna morötter
2½ msk vetemjöl
1 l vatten
2 fiskbuljongtärningar
400g kräftost 17%
2 dl lättcreme fraiche
salt & svartpeppar
färsk dill
1 burk kräftstjärtar

Fräs morötterna i margarinet i en gryta. Sikta över mjölet. Häll på vatten och buljongtärningarna, salta och peppra - Låt koka upp. Häll i creme fraiche, kräftost och dill, låt puttra vidare.
Häll i kräftstjärtarna och låt dom bli varma. Servera med ett gott bröd.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tror du planerade att skära dej så du slipper jobba i morgon din lilla EMO..hihi

2007-08-12 @ 14:27:53
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Gubben

Det tror jag också... När får jag kräftsoppa?

2007-08-12 @ 17:25:15
Postat av: Anita

Den soppan skall jag göra på min nästa fruntimmers träff. Jag riktigt känner vad den blir god!

2007-08-12 @ 20:24:58
Postat av: Frida

huffa stackars dig.. hoppas de inte blir allt för jobbigt med fingret *tänker på dig*

2007-08-12 @ 20:27:33
URL: http://fridolina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0