Surströmming

Idag ska vi äta surströmmiing till middag.
Calle och Ludwig har aldrig smakat denna ädla fisk förut men idag ska de göra ett försök.
(Jag steker hamburgare också ifall strömmingen inte faller dem i smaken).
Knut, jag och Jonny ska iallafall äta och njuta.
Det är nog fem år sedan jag åt surströmming sist, det ska bli spännande.
Jag har lärt mig att äta surströmming på mjukt tunnbröd med smör.
Nykokt mandelpotatis som man mosar på brödet, sedan lägger man på hackad lök och tomater.
Surströmming och sedan lite gräddfil.
Rulla ihop och TADA! en färdig surströmmingsstut.
Syrran brukar  ringla lite rå äggula på sillen, det är också gott.
Är det någon som känner sig manad att komma hit till Nybygård och käka med oss idag så är ni VÄLKOMNA.
(fegisar)
image310

Kommentarer
Postat av: cinis

Mmmm va sugen man blir,,tror att jag ska äta strömming jag me i dag. tack för tipset.Ps jag brukar ha messmör på, jätte gott.

2007-08-18 @ 11:44:03
Postat av: Anita

Jag vill också ha surstömming, guuud vad sugen jag blir, guuud va gott det låter, guuud så gott det luktar (sanning är det, jag tycker att det luktar jätte gott). Men vi som är i S-vall på Dragracing skall på Restaurang Saffran och äta Tapas. De e också gott!
Puss å kläm

2007-08-18 @ 18:32:39
Postat av: frida

sååå gott =) mumma

2007-08-19 @ 20:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0