Tvätta, putsa, promenera, tacos och bio.

Oj, vad jag bloggar idag.
Klev upp tidigt (kl 8 är tidigt när man har semester).
Började genast att tvätta.
Jag har fortfarande kvar lite tvätt från Dalarna (lakan och sån´t).
Det blir ju ny tvätt också hela tiden, kan inte förstå det...
Iallafall så startade jag dagen med att köra igång tvätt och diskmaskinen.
Satte mig i soffan och läste i min bok( se tidigare blogg).
Efter en stund kom jag på att jag skulle putsa mina silverskedar.
Jonny har lånat hem ett ultraljudsbad från jobbet.
Det är jätteroligt att se hur det svarta bara försvinner av sig själv på silvret.
Sedan tog jag och Jonny vår dagliga lilla lunk runt kvarteret ( inga svampar ännu på "vårt ställe").
Snart ska jag börja göra tacos....Mums!.
Kl 18.00 har vi reserverat biobiljetter till hela familjen.
Vi ska se Harry potter och Fenixordern.
Men det är FÖR DYRT att gå på bio.
510 kr! kostar det för vår familj att gå på bio....Inte klokt tycker jag ( 10 kr i reservationsavgift).
Sen ska det vara parkering, pocorn och läsk också förståss.
Det går säkert loss på en tvåhundring.
Bio ska väl vara ett nöje som varje familj ska kunna unna sig då och då.
Det är väl inte meningen att halva semesterkassan( lite överdrivet, men ändå) ska gå åt bara till ett endaste biobesök.
Filmen är säkert jättebra.
Vi har sett de andra filmerna så det ska bli spännade att se den här också.
Ludde har väntat och väntat ända sedan premiären för snart en månad sedan.
image275

Kommentarer
Postat av: Gubben

Om man blundar med ena ögat får man gå in för halva kostnaden...

2007-08-02 @ 15:16:30
Postat av: Nina

Väldigt varierande från 2 till 20st En vanlig dag ligger det kring 8-10 pers.

2007-08-02 @ 17:17:50
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0