3 dagar kvar

Nu är det bar tre dagar kvar till semester.
Bara två mornar att släpa sig upp på.
Det roliga är att när jag väl är ledig så slår nån slags "måsteklocka" på.
DÅ kan jag inte sova, DÅ har jag en massa måsten i huvudet.
Ändå är det bättre nu än för 10-15 år sedan, DÅ var jag hemsk.
Nu har jag fått reda på var roten till allt ont finns, TACK INGRID!
En bra mamma får inte sova  t ex, det har ekat i mitt huvud sen Knut föddes.
En bra mamma ska alltid ha maten färdig.
En bra mamma ska vara hemma och ta hand om sina barn, men när barnen klarar sig själva är ju det ganska dumt att känna att man måste vara hemma.......eller hur?
Det är konstigt hur mycket hjärnan spökar med en hela tiden.
Ord som ekar, som jag inte ens vet var de kommer ifrån.
Men jag håller på att jobba bort allt det där dumma nu, alla måsten måste bort.
Jag ska göra saker för min egen och min familjs skull, det är ingen som blir lycklig av att ha en morsa hemma som stressar runt utan att veta varför och för vems skull.
Den här julen ska jag bara njuta utan att stressa, hemma hos Gubben och hans Ammi.
Äta gott och dricka upp Gubbens Calvados, titta på brasan och ta sköna promenader.
Jag längtar till jullov.

Kommentarer
Postat av: S A R A

godmorgon ha en 3vlig dag! ALLA behöver semeste =) läängtar efter lov

2007-12-18 @ 07:10:03
URL: http://zaaurahs.webblogg.se
Postat av: Anita

Bravo, precis så är det! Bort med alla måsten! Ha en bra dag du med.

2007-12-18 @ 07:36:35
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Gubben

Förrådet ät toppat!

2007-12-18 @ 10:39:26
URL: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0