Fula julpynt

Har ni en massa fula julpynt där hemma som ni känner att ni bara MÅÅSTE ställa fram?
Jag menar bara för att de är tradition eller för att något av barnen gjort den fula tomten på slöjden för 10 år sedan.
Jag har en julängel som är ganska ful men som jag måste ställa någonstans varje jul.
Den har min mormor gjort och den stod hemma hos henne när jag var barn.
DÅ tyckte jag att den var underbart vacker, därför så fick jag den av min moster för ett antal år sedan.
Jag älskar min ängel och jag kan inte förmå mig att lämna den nere i källaren över julen.
Men så himla vacker tycker jag nog inte längre att den är.
Dessutom så är den stooor.
Den tar en jäkla plats, alla ser den och komenterar den.

Ja, döm själva ful eller fin??
  
(förlåt mormor)

Kommentarer
Postat av: Gubben

Svårt! Börja med att tona ner de där hemska ljusen. Annars kan du kanske ordna en lite "olycka". Eller varför inte, låt den stå framme året runt. Folk vänjer sig och mormor skulle säkert blivit glad!

2007-12-29 @ 10:44:18
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Anita

Ja inte är den vacker inte. Men jag kan tala om att jag tyckte också att den var underbar när jag var liten och att den var finare innan någon monterade elektriska lampor i den. Ängeln höll levande ljus i sina händer på 60-talet, eller möjligtvis att det var såna lampor som sitter på ljulgransbelysningen. Släng henna inte, lägg henne i en kartong och tvinga på någon av pojkarna den när dom flyttat.

2007-12-29 @ 10:56:20
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Lena

Nja, inte var den vacker, men orginell och säkert sällsynt. Behåll den, annars ångrar du dig sen.

2007-12-29 @ 13:00:23
Postat av: Nina

ser lite elak ut tycker jag :o)

2007-12-29 @ 22:34:58
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0