Hur mycket hinner man på en söndag när man latat sig en hel lördag??

Vaknade nyss med en hejdundrande huvudvärk.
Trodde jag var bakis i går men det kanske är den här förkylningen som spökar i allafall.
Jag som har så mycket att göra idag.
1. koka knäck
2. koka messmörskola.
3. göra pepparkakshus.
4. baka stora pepparkakshjärtan som skall hänga i fönstret.
5. Städa och styla stora badrummet.
Jag får sätta familjen i jobb helt enkelt.
 Lefse 
På min blogg låter det alltid som om min familj aldrig gör något här hemma.
Men det är inte sant.
Mina killar är lata ibland, men för det mesta är de sjyssta och hjälper till.
Knut och Minéa skulle komma hem i em och fixa i hans rum, där inne är det verkligen en katastrof.
" Ursäkta röran, vi bygger om"- skylt skulle passa bra att ha på Knuts dörr.

Jag skulle behöva åka på IKEA men där är det väl knökfullt med människor idag.
Dessutom så blir det alltid så dyrt att åka på IKEA, man ska ha en lampa men kommer hem med ett halvt vardagsrum, för det är ju sååå billigt!!
Jag får se hur mycket jag hinner här hemma nu på fm, jag kanske kan åka till IKEA i em.
 Shopping Spree 
Här i Uppsala är det ett par minusgrader, men ingen snö.
Det är rimfrost i träden och på alla taken.
 Snowstorm 

Vår lilla Gullepluttbil fungerar sååå bra.
Den går tyst och fint, ingen svartrök eller konstiga ljud.
Jonny bytte till vinterdäck i fredags.
Det känns skönt att ha bil igen.
 Convertible 
NU vet jag varför jag har huvudvärk.
Jag har inte druckit kaffe sen i fredags.
PÅ MED PERKULATORN MAGGAN!!
 Caffeine 



Kommentarer
Postat av: Anita

Det är lika här hemma, Nils och Emils rum kulle behvöva totalsaneras. Om jag säger nåt så svarar Emil
- e de julafton idag kanske?!

2007-12-16 @ 10:04:09
URL: http://www.jamtlandspower.se
Postat av: Nina

Räknade just i hop vad vi skulle behöva köpa på IKEA när vi åker ner
5000 spapps kom jag upp i och då va det bara sånt som vi verkligen behöver. Hjälp!

2007-12-16 @ 16:51:00
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0