Kallt...Brrr..

 Freezing 
Idag har vi haft minus 5 grader här i Uppsala.
Ingen snö men rimfrost överallt.
För en fd norrlänning som jag är inte dessa minusgrader mycket att hänga i julgranen.
Men alla man pratar med tycker att det är sååååå kallt.
 Bundled 
Barnen kom som små eskimåer till förskolan idag.
Föräldrar undar om vi verkligen ska vara ute så länge idag när det är kallt.
Vissa föräldrar tycker inte att vi ska vara ute alls när det är sååå kallt.
Jag berättade att när jag arbetade på förskola i Jämtland så sov alla barnen ute i sina vagnar året runt.
Vi hade en köldgräns på -20 -till-18 grader för att få sova ute. Alla trodde att jag ljög.
 Snowstorm 
När det snöar här nere så heter det "SNÖKAOS" om det kommer några cm snö.
Bilar och bussar ligger i dikena så fort det kommer lte snö.
Alla blir lika förvånade varje år.
VA!!! Bor vi i Sverige, där det kan komma snö på vintern??
Loser
He he he.
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Jo, det är väl skillnad på elitungarna i Uppsala och lappskojset i norrland!

2007-12-17 @ 15:22:15
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Lena

Hä, det låter ju inte klokt, -5 grader är ju inget!
Men, men har man inte så mycket att jämföra med så blir det så där.
Nä, tacka vet jag surjämtarna, vi är vana det mesta!

2007-12-17 @ 18:26:48
Postat av: Anita

Ja, här är det för varmt idag kring nollan, nä minus 7 ska det va. Annars börjar man ju ömsa skinn och tro att det är sommar på G.

2007-12-17 @ 20:08:41
URL: http://www.jamtlandspower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0