Luciamorgon

Snart ska man gå det traditionella luciatåget då.
Vårt luciatåg kanske inte är så traditionellt förresten.
Med 20 lucior, stjärngossar och tomtar i en salig röra.
Men det blir ganska stämningsfullt i alla fall.
De små barnrösterna som sjunger.
Goder morgon, Tipp tapp , Lusse Lelle och en massa andra julvisor.
Jag är väl en av få som verkligen från hjärtat tycker att det är roligt att stå där med barnen och sjunga all dessa sånger.
Det syns på mig brukar kolegor och föräldrar säga.
Själv ska jag vara lite "tomtig" i dag.
Jag har ett diadem som det sitter en liten tomteluva på.
Det får räcka.
Glad Lucia på er alla(eller vad man säger).

image668


Kommentarer
Postat av: Linda

Glad Lucia :-)

2007-12-13 @ 08:08:46
Postat av: Lena

Ute ere huskut mårt,
isen på sjöa,
blåsut å brano kåhllt,
fennom ta snöa.
Då står ei framma dörn,
ei som ha vö her för,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Sjongenes, vit hu kom
at oss om måran.
Si hur dom lys å brinn
ljusa ti håran!
Ljöst våle når hu kom,
fint våle når hu sjöng,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Står her e litta fauk
mitt millan tärnom,
skänk oss e kort´e stånn
ta himla å stjärnom.
Lava oss nyén vår,
sen vänná om å går,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Ha en trevlig Lucia!!

2007-12-13 @ 19:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0