arbetsdag 1

Vaknade kl 08.00.
I svärmors kök luktade det kaffe.
Svärfar var i full gång med att räkna ut:
Hur mycket plank han behövde till gårdens olika nybyggen.
Hur han bäst skulle kunna utnyttja den nyinkomna arbetskraften.
Hur länge ungar och barnbarn kunde sova i ett svep.
Jonny klev upp i lite sengångarstil.
Efter Jonnys första kopp kaffe, försökte svärfar på ett lite fint sätt tala om att om han inte åt frukost snart så åker jag utan dig.
Jonny fattade inte vinken så undertecknad fick agera tolk.
Kl 9.30 hängde jag också med Jonny och Gubben till JULA och brädgården.
När vi kom hem ett par timmar senare så satt ungarna och åt frukost.
De fick sedan den "stora" uppgiften att skruva ihop två soffor som ska stå på bryggan.
Undertecknad satt i solen och kollade på hur arbetet fortskred.
Sedan var det dax för lunch/ middag.
Efter lite pasta och köttfärssås så känner jag hur enegin återvänder i min kropp.
Detta har varit en arbetsam arbetsdag.....eller?
Solen har kommit och gått hela dagen.
Nu ser det ut att bli regn....*suckar*
Skit, skit, skit.

P.S  Javisstja!!! Jag har ju faktiskt tvättat insektsdraperiet som ska hänga i husvagnsdörren, idag.
Lagat mat och diskat.
Så lite arbete har jag också åstakommit idag.

Undrar vad arbetsdag nummer 2 har i sitt sköte??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0