4 st, inte 5.

Nu märks det att Knutte har växt ur den här familjen.
Han är sällan hemma, han följer inte med på de olika "utflykter" som familjen åker på längre.
Midsommarafton skall han tillbringa med sin flickvän och sin"svärfar" ute i Börje.
Årets semestertripp verkar han inte heller vara intresserad av att följa med på.
Han kanske kan tänka sig att följa med till farfar och farmor om flickvännen också får följa med.
Detta innebär att vi måste låna en större bil eller sätta ungdomarna på tåget till Borlänge.
Jag vet inte längre hur mycket mat jag ska laga.
Ibland dyker han ju upp som gubben i lådan och vill ha mat.
Kommunikation pratar jag om, och då tittar han på mig som om jag var en "alien".
Igår stod jag här med en halv falukorvsring kvar och potatismos till ett helt regemente.
Idag kommer väl inte käket att räcka.
Ja, ja... det är väl så här det är när ungara ska lära sig flyga.
Det är bara lite svårt för morsan att fatta att mina små pojar inte är särskilt små längre.
Snart har de flugit iväg alla tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0