Hela världen sover, och jag lyssnar på Ted Gärdestad

Sitter här med en kopp kaffe.
Jag har många timmar för mig själv så här en lördagsmorgon.
Förr var jag irriterad på Jonny och killarna att de sov bort hela sin lediga dag.
Nu bryr jag mig inte längre.
Jag tar iallafall reda på dagen.
Man kan bara göra vad man kan för sig själv.
Jag sitter och lyssnar på gamla Ted Gärdestad låtar.
Vilken fantastisk musik han gjorde.
Jag blir otroligt nostalgisk. Måste ha varit syrran som spelade Ted när jag var barn.
Jag kan texten på nästan alla låtarna fast jag knappt lyssnat på honom i vuxen ålder.
Här i Uppsala är det mulet i dag, men varmt.
Jag ska städa(som vanligt) men jag ska även ta en liten promenad.
Mitt knä värker värre än någonsin nu, så någon långpromenad blir det inte frågan om.
Jag vill ha semester !!! det är det enda som jag och hela min kropp skriker efter just nu.
Det enda jag kan tänka på. SEMESTER.
Jag har iallafall fått tid hos ortopeden den 15 Augusti och röntgen visade att jag har ARTROS i knät(förslitning).
Jag vet inte vad det betyder i praktiken, men det får jag väl reda på i augusti då.
Nu ska jag bara lata mig i 5 VECKOR.
5 arbetsdagar kvar.
På torsdag kommer syrran med familj hit från USA.
Då blir det huset fullt igen. Pelle ska på Power Meet i Västerås på fredag men jag vet
inte om Anita ska följa med honom.(knutas-killarna ska inte följa)
Jonny ska segla med polarna hela helgen så om jag har riktigt "tur" blir jag ensam hela helgen med 6 tonårskillar...Jippi!!
Ähh, så farligt är det inte, de är ju stora nu.
Tänk för 10 år sedan när man var barnvakt, då var Knut äldst på 8 år, sedan Nils 7 år. Calle och Emil var 6 ½ och 6, Lars kom efter på 4 år och sist kom lilla arga Ludde på 2½ år.
DÅ kan man snacka om arslet fullt.
Herregud, det är rena semestern nu.
Bara det finns käk hemma så ordnar sig resten.
Det går några limpor och några liter mjölk / dag med 6 tonårskillar i huset.
Jag måste köpa en ny köksradio, jag saknar att lösa melodikrysset på lördagsmornar.
Det gamla dog för snart ett år sedan men jag glömmer att köpa en ny så fort jag är ute på stan eller på Gränby.
Jag kommer på det varje lördag när kl börjar närma sig 10.00.
Det är lika med en äggklocka.
Min förra äggklocka gick hädan för snart 2 år sedan men har ännu inte blivit ersatt av en ny.
Mer kaffe!!
22°C och mulet.
Nä, nu ska jag sätta fart på fläsket.... Kom igen då Maggan.... Skynda på !... en hel lördag väntar på dig.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Illa med knät. Artros ska du inte ha än på länge, unga människan! Hoppas att de misstagit sig...
Håller med om mornar. Verkligen!

2007-06-30 @ 18:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0