Regn, takbox och vänner

Här har det regnat i ett dygn, men nu ser det ut som om det slutat.
Vi har iallafall varmt, 18°C.
Hoppas att det är över nu på några dagar.
Det är så mycket stök på jobbet när det regnar.
Av och på med regnkläder på alla barn när vi ska gå in och ut.
Snart har jag semester!!! Fråga mig om jag längtar??
På min semester får det inte regna, det har jag bestämt.
Snart kommer det en kille som ska kolla på vår takbox.
Hoppas han köper den.
Vi har ingenstans att ha den så vi kör omkring med den på biltaket hela tiden.
Det ser ut som om vi ska på skidsemester.
Dessutom så kan vi använda de pengarna till att laga husvagnen för.
I går så satt jag hela dagen och snackade med en vän inöd.
Livet blir inte alltid som man tänkt sig.
Jag är glad att vännen ville anförtro sig åt mig.
Jag har mycket tid nu när barnen är stora.
Men det är inte slut ännu, vännen har en lång väg att vandra innan lyckan kan börja komma in i livet igen.
Jag kan bara stå brevid och titta på och finnas här om vännen vill prata.
Man känner sig lite maktlös.
Men efter några timmar på min balkong i går så var vännen iallafall så pass stärkt och fylld med energi att vännen kunde återvända hem till sig.
Ibland behövs det bara att någon lyssnar.
I dag ska jag ha en lat söndag.
Planera lite matinköp, kolla på en film inte göra många knyck på hela dagen.
Jag kanske ska baka !! Det var hundra år sedan.
Lite matbröd kanske och en morotskaka.
Men då måste jag åka och handla först.....då blev det jobbigt....vi får se, det är ju bara morgon ännu.
Jag har hela långa, lata söndagen framför mig att göra vad jag vill på.

Var´s e mina vantar?  (obs, internskämt)


Kommentarer
Postat av: Thomas

Hur gick det med boxen? Vadå, vantar?

2007-06-24 @ 15:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0