Städa, städa...Laga, laga...och piiiiiiinsamt.

IDAG ska vi städa överallt. I killarnas rum har det gått förbi städning för längesen.
I deras rum behövs det SANERING! om någon ska kunna bo där innne.
Per och Josefin ska få den stora äran att bo i Luddes rum när de kommer.
Vi måste skura toaletterna (tre st).
Dammsuga överallt och skura.
Plocka undan den rena tvätten som ligger över halva vardagsrummet.
Städa i hallen så att  gästerna kan ställa av sig skorna och hänga upp en jacka.

Idag ska jag också göra smörgåstårtorna. Jag tror det räcker med två stycken plåtstora tårtor.
Skala 4 kg räkor...ujejuj.

I förrgår hände det en rolig grej. Ludwig hade en kompis här, en kille som jag aldrig träffat förr.
Jag skulle göra ett gott intryck på den nya vännen och bjuda på glass.
Ludde körde ner handen i glasskartongen och drog upp två glassar.
Jag sa till honom att det fanns två olika sorter i kartongen och att kompisen kunde ju få välja smak själv.
Jag vände mig till kompisen och frågade om han ville ha cola eller hallonsmak på glassen. 
Men jag drog ihop orden cola och hallon.......så till min stora förskräckelse hörde jag hur jag frågade killen om han ville ha ollonsmak på glassen.
Pojkarna tittade på varandra och började sedan tokskratta.
Jag blev generad .......... typiskt mig att göra en sån grej.
image150

Kommentarer
Postat av: Linda

*Asgarv* Det var roligt :oD

2007-06-07 @ 08:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0