Lö´da

Så är det lördag igen.....härligt!
Klev nyss upp och möttes av SOLEN.....man kan ju bli lycklig för mindre.
Idag ska jag försöka få lite ordning på ballkongen så att man kan sitta där ute och mysa. Av någon underlig anledning så förvandlas vår inglasade ballkong till förråd på vinterhalvåret.
Nu står det tre påsar med pant där ute, samt en resväska, blomkrukor, tidningsinsamlingen och lite annat rat som skall slängas eller bäras ner i källaren.
Men jag tror att det går fort att få snyggt därute.
När jag är färdig ska jag sätta mig i solen och njuta av en drink.
Ja visst ja, jag kanske måste se över baren också. Det var ett tag sen vi fyllde på i den.
Det är alltid trevligt att möta sommaren med en välfylld bar.
Den ska iallafall vara klar till den 12 maj, när jag ska ha schlager fest här hemma.
Nu ska jag koka kaffe, väcka gubben och sätta lite fart på döfläsket.
Tror jag vill gå ner på stan och sätta mig på ett uteställe med ett glas vin också, får ringa Fia och höra om hon har tid att hänga på.
Oj oj, nu blev det nästan lite bråttom om jag ska hinna med allt som jag vill göra idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0