Fiskpudding

Idag ska jag bjuda familjen på fiskpudding till middag.
Jag vet att jag tycker att det är jättegott.
Jag vet att Knut har smakat fiskpudding på mitt jobb och att han tyckte om det då.
Calle, Ludde och Jonny vet jag inte......ännu.
Ludwig såg väl inte så förtjust ut när jag talade om varför jag i morse kokade risgrynsgröt i en kastrull och torsk i en annan.
Jag hoppas att det faller familjen i smaken.
Om ingen tycker om det så får vi väl beställa pizza ikväll då.

Fiskpudding 4 port

½ sats risgrynsgröt (utan kanel och socker) ca 5 dl
2 ägg
5-6 dl kokt fisk (torsk)
ströbröd

Blanda risgrynsgröten med de uppvispade äggen.
Dela fisken i bitar och blanda i.
Lägg smeten i en smord, ugnsfast form.
Strö över ströbröd och klicka ut lite smör.
Sätt in formen i ugnen ca 45 min i 200°C
Servera med smält smör och kokta grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0