Helg å fest å ont, ont, ont

Nu har jag helg.
Jobbade in morgondagens timmar så jag blev ledig.
Men jag har lite att stå i ialla fall.
Ska ju fixa fest i morgon, så jag måste handla ingredienser till välkomstdrink samt en efterrätt.
Måste fixa nåt att ha på mig också. Det är tema Linné så jag tänkte sy fast lite blommor på kjolen och sätta lite blommor i håret, det får räcka.
Ikväll orkar jag ingenting. Jag har sååååå ont i knät just nu. Orkar knappt sitta upp. Det var lika illa igår kväll.
Det är bättre för mitt knä om jag jobbar från morgonen och några timmar på fm för sen får jag ont.
Om jag börjar på morgonen så kan jag ha bilen också, annars så måste jag cykla på jobbet och det sliter också på knät.
Men jag måste ju arbeta när jag behövs som bäst och det är ju mitt över dagen. Jag vill inte vara "surkärring" och kräva att bara få arbeta förmiddagar, de har det nog slitit över att jag är sjukskriven ändå.
Idag har det varit en härlig dag. soligt nästan hela dagen, men det har blåst lite.
Just nu är det mulet, men det är fortfarande nästan 20°C.
Hoppas det är fint väder i morgonkväll så att man kan vara utomhus och ta fördrinken och gå tipspromenaden.
Tror jag ska sno en finwhiskey av Jonny och sätta mig i soffan och glo på en film.
Jonny hade feber(igen) vid middagen så han har gått och lagt sig.
Konstigt att han är sjuk så ofta. Jag tror han arbetar för mycket.
Näää!!!!...nu börjar det regna....skit, skit, skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0