Sjukskriven


Min läkare ringde idag.Hon tycker att jag ska vara fortsatt sjukskriven 50% tom 16Juni.
Det känns både bra och dåligt. Bra för mig och mitt knä, dåligt för mina kolegor på jobbet.
Men hon skällde på mig och sa att jag inte tar det på riktigt allvar.
Så det är väl bara att göra som "Tant doktorn" säger.
Hon skickar en remiss till en ortoped nu också, eftersom det tar sån tid innan jag får komma på röntgen.
Hon "skällde" på mig igen över att jag väntade så  länge med att söka läkare.
Men jag vet inte riktigt hur man gör när man är sjuk.
Jag känner mig som om jag fejkar, som om jag inte alls har ont.
Fast jag har jätteont hela tiden.
Undrar varför man är sån?
Måste väl ha att göra med att man inte tar sig själv på allvar.
Det är ett dilemma som jag återkommer till hela tiden i mitt liv.
Man har liksom inget egenvärde.
Ja, ja...nu är det som det är...jag forsätter att gå 50% sjukskriven och väntar på att vården ska få tid med mig.
image108




 


Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars dig! Kanske skönt att vila knät ordentligt, sen går du på semester. Och till hösten så är det läkt :o) *Hoppas*

2007-05-15 @ 15:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0