utmaning igen

Jag har blivit utmanad av Linda. Det går ut på att man ska skriva ner vad man gjorde och minns av de år som slutade på 0, 2 och 7. Få se nu vad jag minns.....

1967: Då fyllde jag 1 år. Kommer inte ihåg nåt alls faktiskt.
1970: Då gick jag på "kyrkis". Jag var dagbarn hos "Tante Gerd"
1972: Jag fyllde 6 år. Jag lärde mig läsa och jag gick på "lekis", min fröken hette Maggan.
1977: Fyller jag 11 år. Jag ser filmen grease typ 4 ggr och jag är såååå kär i John Travolta.
1980: Jag är 14 år och går i åttan på Storsjöskolan i östersund. Jag är i hop med "Igel".
Nina , Cina och jag bildar anti-rök-klubben.
1982: Började på gymnasiet, sociallinje på wargentinskolan. Blir tillsammans med Torsten. Ser Europe vinna Luciarock i Stockholm!!
1987: Flyttar ifrån Mats, efter två år som sambo, till en egen lägenhet. I Juli träffar jag Jonny. På juldagen dör min mamma i bröstcancer.
1990: Jag blir gravid med mitt andra barn. På midsommardagen gifter jag mig med Jonny och i November går jag ut barnskötarutbildningen i Skutskär.
1992: Jag får mitt första arbete som barnskötare på Hålkakansförskola i Östersund. Knut och Calle börjar på Kärvens förskola i Torvalla. Min pappa dör i November i blodcancer(myelom).
1997:  Jag och Jonny köper hus i Erikslund. Man lägger ner "min" förskola och jag blir arbetslös. Knut börjar i 3:an på Körfältskolan, Calle börjar första klass och Ludwig fyller 3 år och börjar på Mosippans förskola.
2000: Radio Prime går i konkurs, jag börjar arbeta på Café T. Vi har 80-talsfest på vår 10-åriga brölloppsdag.
Ludwig börjar skolan. Vi köper hund...älsklings Korax.
2002: Jag har arbetat i 1 år på Kamomillens förskola i Uppsala.  Jag får astma.
2007: Jag börjar året med att begrava min bror. Snart ska min äldsta son ta studenten.

Jag utmanar alla som vill!
(Man blir nostalgist)


Kommentarer
Postat av: Nina

Bildade vi en anti-rök-klubb?? *skratt* Va Frääänt kommer inte jag ihåg juu :o)
Du skriver säkert det bara för att du vet att våra barn läser...jooodå.. :o)

2007-05-15 @ 18:43:09
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Nina

Nääedå du bara hittar på säger hon som har noll minne och en vildsint alzaimers :o)
Jag tror dej! dumhuvve

2007-05-15 @ 19:05:08
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0