Beirut

Det ser ut som värsta Beirut här hemma.

image540

Efter omöbleringen i lördags så är INGENTING sig likt.
Calle och Ludwig har fint på sina nya rum men i övriga lägenheten ser
det ut som om vi har kastat in en tre, fyra handgranater.
Kläder överallt.
Tidningar och grejer på varenda ledig yta.
HELA övervåningen är belammrad med Luddes grejer.
Det är böcker, lego, ett biljardbord, gosedjur, cd-skivor, videoband.....ja, allt man kan tänka sig.
Nu när killarna har fått fina rum så är de måttligt intresserade av att fixa något mer.
Restan är tydligen mitt och Jonnys jobb.
KRÄKS!!!
Var på IKEA i går och shoppade loss.
Vi köpte hyllor och skoskåp, en spegel och korgar.
Lampa, mattor....jag kommer knappt ihåg allt.
Nu vill jag ju bara ställa alla mina nya saker på plats, inte hålla på och sortera leksaker och kläder.
Uuuuu.......vad tråkigt.
Det blir rena dominoeffekten här hemma.
Nu måste vi rensa klädkammaren för att kunna få in våra kläder där.
Sedan ska vi ta bort vår garderob från sovrummet, köpa en mindre säng, tapetsera om och göra fint med sminkbord och laptopbord.
Knutte ska få en ny garderob och lite nytt till sitt rum också.
Allt detta hade vi tänkt få klart till jul.......Uuuuh.......vad jobbigt.
Men det är roligt när det blir klart.
Just nu känns det övermäktigt.
Vi har heller inte råd att köpa allt på en gång, vi måste spara lite emellanåt.
Hade vi varit gjorda av pengar så skulle det inte vara några problem att fixa allt.



Kommentarer
Postat av: Anita

Inte för att jag ska men.......varför ska ni ha ett lapptoppbord i sovrummet? Det skall inte vara elektronik - datorer, tv, elektriska klockor eller telefoner, inte ens fotografier i ett sovrom. Där skall man vila!( möjligtvis får massagestaven komma i fråga)
Från en med världens tråkiaste sovrun!

2007-11-13 @ 00:04:41
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0