"Förkrök" och Ommöblering.

Ganska roligt ord.....förkrök.
Så säger iallafall ungdomarna nuförtiden när de har förfest.
När de sitter och festar hos någon innan de drar på krogen.
Igår var det förkrök här hemma eftersom sonen fyllde 19 år.
Det kom ett helt gäng, 14 st tror jag att det var.
Knut bjöd på bröd, tonfiskröra, räkor, fetaost, oliver och sallad.
Mumsfillibabba.
Sen drog de på Lotus.
       

        
Idag har det varit en seg dag.
Vi skulle börja rensa i hallen idag, börja bära böcker.
Rensa Luddes bokhylla för att bära ner den i hallen.
Calle och Ludde vill byta rum.
De har tjatat hela hösten men ingen av dem orkar ta tag i det.
De vill väl att morsan och farsan ska fixa allt åt dem, men tji fick de den här gången.
Ska det bli något rumsbyte så får de själva ta initiativet.
Här i Uppsala kom den första snön i natt.
Det märks att barnen blivit stora nu, ingen brydde sig att det låg snö i morse när de vaknade.
För några år sedan så skulle alla tre varit ute och lekt hela dagen i snön.
Lite sorgligt känns det att de blivit stora.
Nä, nu ska jag och Ludde fixa lite tacos.
Ma råkes!
(tror att ommöbleringen får vänta till i morgon)

" Å allt je ske järe, de jär je i måra"= Och allt jag ska göra, det gör jag i morgon.

Kommentarer
Postat av: Linda

Super fin i sin kavaj

2007-11-03 @ 16:43:07
Postat av: Nina

Lilla knuppe pluppe.. :o)

2007-11-03 @ 21:04:28
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0