Frukost

Dagens viktigaste mål - FRUKOSTEN!!
Det har jag hört sen jag var barn, men det finns bara ett bekymmer.
JAG KAN INTE ÄTA PÅ MORGONEN.
Jag är inte hungrig.
Jag måste vara uppe en timme eller två innan jag kan stoppa något i magen.
jag vet att en av orsakerna till övervikt är att man inte äter frukost.
Nu sitter jag här och bara tanken på frukost får det att vända sig i magen på mig.
Jag vet att jag måste stoppa i mig någonting.
När jag kommer på jobbet så är det fullt ös utan rast hela fm.
Då är jag VRÅLHUNGRIG när lunchen serveras kl 11.30.
( idag är det ärtsoppa och pannkakor)
Det får bli lite fil med två flingor i.
Filemon och flingemon som kära pappa Bosse skulle ha sagt.
HAN kunde äta på morgonen han.
Kotletter, stekt ägg och blodpudding.
Ja, han kunde sätta i sig en en hel middag kl halv sju på morgonen.
Tveksamt om jag är släkt med honom.
Nä, jag brås nog på morsan.
Hon rökte tio cigaretter och drack 5 koppar kaffe.
Sedan var hon nöjd fram till sin lunch kl 13.
Nä, nu måste jag sluta skriva och försöka tvinga ner lite FRUKOST.
image589

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag har varit lika, och fortfarande är det lite trögt med frukost. Jag äter alltid två ägg i någon form till frukost. Omelett - om jag har tid, äggröra - går fort, kokta ägg (koka många o ta med som mellis,)jätte bra!

2007-11-21 @ 08:42:35
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Jonny

Jag har också problem att få i mig något på morgonen. Nu har jag tur att kunna göra det på jobbet. Din pappas matvanor var inte av denna jord, det kan jag intyga.

Postat av: Gubben

Ett glas juice, två ostmackor med honung eller marmelad. En-två koppar kaffe. Ska det va så jävla omöjligt att pressa i sig?

2007-11-21 @ 18:30:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0