Handla

Jag måste åka och handla....IGEN...
Jag tycker att jag handlar jämt.
Det går mycket mat med tre tonåringar i familjen.
Det är tur att jag kan laga mat, annars hade vårt matkonto varit det dubbla.
Jag handlar ca 15 liter mjölk/ vecka.
Det går flera liter juice och youghurt.
Bröd äter de inte så mycket av faktiskt, det går åt mest på helgerna.
Calle älskar nudlar, han kan käka det till frukost, lunch och middag.
Jag gör en matlista på mellan 5 - 10 middagar, sedan handlar jag alla ingredienserna.
Vi bestämmer inte vilken dag vi ska äta vilken mat, det får dagen bestämma.
Det beror på vad vi är sugna på och hur mycket tid vi har.
Veckans matsedel ser ut som följer.

Laxfilé i thaisås & ris
Ost/skink paj
Fläskfilé med potatisgratäng
tomatsoppa och våfflor
Kycklingröra i pitabröd
Chickybits, currysås & ris


Kommentarer
Postat av: Linda

Mumsigt det låter. Du är duktig på mat :-)

2007-11-08 @ 19:05:00
Postat av: Nina

Hej tjockis! Säg som det är, det är du som äter upp allt :o)
Det gör jag thi hi

2007-11-08 @ 21:04:41
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0