Knut 19 år.

image490
Idag fyller min lilla kille 19 år.
Åter igen påminns man om sin egen ålder.
Men dessa tankar ska jag inte fördjupa mig i, då blir jag sittade här i dag.
Idag är jag hemma och är sjuk, tyckte jag mådde lite bättre i går men idag känns det hopplöst igen.
Infekterad och eländig.
Jonny har tagit semester och syskonen har skollov, själv är Knut ledig idag, det var för få barn på "hans" fritids.
Vi ska väcka honom men sång och paket om ca 1 tim.
Vi har köpt honom en kavaj och en slips, ett presentkort på en tatuering(& beställt tid), en ny " lukta gott" ( Jean Paul " le Male" )plus en fickplunta.
Ikväll blir det fest här hemma.
Knut har bjudit hit lite kompisar på förfest innan de ska vidare på LOTUS ( ett disco inne i stan).
De ska sitta här och "förkröka" som de säger.
Själv ska jag väl vara med på ett litet hörn, jag ska laga mat och vara serveringspersonal.
Knut har bestämt att bjuda på baguette med tonfiskröra, fetaost och oliver & sallad.
Något man kan ta när man kommer och sätta sig där man vill.
Skönt att det inte blir någon sittning.
Idag ska jag sätta familjen i arbete, operation STÄDNING.
Själv ska jag sitta i soffan och vara arbetsledare ( tror ni på att jag klarar det?)
Jonny ska väl ta bussen in till stan och hämta BILJÄVELN ( den heter så) på verkstan.
Vare sig den är lagad eller inte så tar vi hem den över helgen så att vi kan handla och göra lite ärenden.
Vi måste på IKEA och köpa en ny toasits, den förra har delat upp sig i småbitar.
Sätter man sig på den så halkar man åt sidan och bajsar på golvet.
Inte helt roligt om vi ska ha lite onyktra ungdomar här ikväll.
Nä jag sjunger som kusinen Nils gjorde när han var liten:

Mel :Happy Birthday to you.
Häppti Bäppti Jo Jo
Häppti Bäppti Jo Jo!!!!
image491

Kommentarer
Postat av: Anita

Grattis till Knutte! Säg åt honom att skriva nåt på sin blogg.

Häppti Bäppti Jo Jo
Häppti Bäppti Jo Jo!!!!

2007-11-02 @ 13:30:31
URL: http://jamtlandspower.webbblogg.se
Postat av: Lena B

Hälsa grattis till den killen!

2007-11-02 @ 15:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0