Vardag

Efter fest kommer alltid en vardag.
Min vardag känns helt ok faktiskt.
Jag vet att många föraktar vardagen, men jag anser att det liksom är den som ska funka om man ska kunna vara en lycklig människa.
SJÄLVKLART så behöver alla ett avbrott då och då, t ex en rockkryssning eller nå´t.
Men det är ju faktiskt vardag 99 % av ens liv.
Min vardag är arbete förståss, städa, handla, laga mat.
Men jag läser också mycket, jag kollar på tv och jag BLOGGAR.
Det är faktiskt så att jag längtar till att få komma hem, sätta mig vid datorn och "skriva av" mig en stund.
Det är lite som terapi det här med bloggen, iallafall för min del.
Men det vore tråkigt om man aldrig hade ett avbrott i vardagen men lite fest eller så.
För min del har det varit ganska många avbrott den här hösten.
Men så är det i livet.
Ibland händer allt på samma gång.
På fredag ska vi ha julfest på jobbet, det är alltid lika roligt.
Men först ska jag ha tre vardagar till.


Kommentarer
Postat av: Anita

Jajemen, så e de! Det är liksom alltihopa som är livet. Om det vore fest hele tiden då viste man ju inte att det var roligt. Det är det vanliga, "tråkiga" som gör att man känner igen det roliga när det kommer.

2007-11-27 @ 20:48:36
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Anita

Jajemen, så e de! Det är liksom alltihopa som är livet. Om det vore fest hele tiden då viste man ju inte att det var roligt. Det är det vanliga, "tråkiga" som gör att man känner igen det roliga när det kommer.

2007-11-27 @ 20:50:31
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0