Vi gör ett nytt försök

Idag då?
Orkar man börja möbla om i dag då?
Fyyy, vad jag känner mig lat, men ingen annan verkar bry  sig.
Skulle behövt åka på IKEA och Jysk för att inhandla lite nya möbler till hallen.
Men bilen funkar ju inte!!
Hämtade BILJÄVELN ( den heter så) på verkstan i fredags.
Nu kan de inte göra mer med den.
Vi fick lov att hämta den utan att de hittat felet.
De kan inte lägga mer tid på den nu.
Så nu står vi här med skägget i brevlådan och pattarna i mangeln,
med en trasig bil som ingen kan laga och som ingen vill köpa.
Vi har haft annons ute på Blocket men ingen är intresserad när de får höra att det är ett elfel på den.
Trots att vi nästan skänker bort den.
VAD SKA VI GÖRA NU DÅ??
Behöver ju pengarna från BILJÄVELN för att ha råd att köpa en annan bil.
USCH!! måste sluta tänka på den där JÄVLA BILEN annars är jag arg hela dagen.
Nu ska jag dricka mitt kaffe och tänka ut var jag ska börja, vilken bokhylla ska jag börja med ? och VAR ska jag göra av alla böckerna?
Vad ska jag göra med alla grejerna uppe på Luddes rum som han har i sin bokhylla???
Vi måste lära oss att kasta, sälja och skänka bort saker här hemma.
Alla fem är som hamstrar, alla bara samlar och samlar på grejer, vi får snart inte plats själva.

Kom arbetslust och träng dig på!
HÄR skall du motstånd finna.




Kommentarer
Postat av: Anita

Jäkla skiiiit bil!

2007-11-05 @ 09:16:03
URL: http://jamtlandspower.webbblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0