Astma

Inatt hade jag värsta astmaanfallet.
USCH vad läskigt.
Vid 3-tiden i natt var jag nära att ringa efter en ambulans.
Typiskt att det ska hända när inte Jonny är hemma.
Jag sög i mig Bricanyl som om det gällde livet( och det gjorde det ju nästan).
Till slut så hittade jag en annan bricanyl som var nyare och som var full.
DÅ kände jag att det släppte.
Jag satt på balkongen halva natten och hade paniiik.
Inge roligt, nä fy så läskigt.
Jag tar ju inte riktigt min astma på allvar, är inte alltid så rädd om mig.
Men inatt fick jag mig en riktig tankeställare.
Jag har varit bra i min astma så länge nu att jag nästan glömt bort hur det var.
Jag har inte puffat medicin på över 1 år.
Astmamedicin är svindyrt, så det är inget som jag springer och köper om jag inte behöver.
Det går på 1500 kr varje gång som jag måste hämta ut ny medicin.
Nu känner jag mig helt vimmelkantig efter nattens bravader.
Nu vill jag bara SOVA!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ditt liv är dyrare än 1500kr :-)

2007-10-17 @ 19:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0