Guld

Jag ville verkligen inte gå ut och gå efter maten.
Men eftersom jag lovat mig själv att promenera varje dag, så visste jag
att jag skulle ångra mig senare om jag inte gick ut.
-Skaru me ut ?frågade jag Jonny
-Mmm, okey då, svarade han efter en sekunds tvekan.
På med dojjorna och ut i regnet.
-Vi tar med oss varsitt paraply, saJonny.
Vi styrde stegen mot Gamla Uppsala gravhögar.
Stånk, Stön och Pust......Idag var det jobbigt.
Skavsår har jag också.
När vi rundat högarna och var på väg hemmåt igen så
 råkade Jonny, i sin iver att gestikulera, slå ut med ena handen
och pekade rakt mot tre stora, fina champinjoer.
Vi tar med dem sa vi och lade dem i Jonnys paraply.
Efter ytterligare ca tjugo meter så såg vi......GULDET!!!
En hel glänta med champinjoner.
Vi plockade och plockade och plockade.
Jonnys paraply och mitt paraply blev nästan fullt.
Vidare på vår väg hem så hittade vi ytterligare fina svampar.
Väl hemma så hällde vi ut allt vårt guld på köksbordet.
image386

Jonny rensade och jag skar.
Vi stod i ett kör i över en timme.
När allt var klart så hade vi så här mycket svamp:
image387

Inte undra på att man ser ut som ett lyckotroll.
Om jag varit religiös så hade jag trott att detta var guds morot till mig att fortsätta med mina promenader.
För det är ju självklart att jag går ut igen i morgonkväll.
  

Kommentarer
Postat av: Gubben

De va som f-n. Vilket fynd!

2007-10-01 @ 21:12:21
Postat av: Anita

Det ser ju helt otroligt ut! Gud vad gott i omeletten i morgonbitti, eller hur!?

2007-10-01 @ 21:47:02
Postat av: Nina

Du ser ju alltid ut som ett lyckotroll juuu :o)
pyss

2007-10-02 @ 21:55:42
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0