Jul jul strålande jul

image423
Jag börjar få julkänslan.
Man tänder ljus på kvällarna och mornarna.
Var på IKEA för 2-3 veckor sedan och där var det fullt julpyntat.
Lite tidigt iofs, det tycker t om jag.
Vi har pratat med svärföräldrarna om att fira jul hos dem i Dalarna.
Det var Knuttes idé och alla verkar tycka att det ska bli mysigt.
Det är bara 1½ månad kvar till man tar fram alla adventsprylarna och gör adventsfint.
Jag längtar.
I år ska det köpas nya julgardiner, jag hänger inte upp de där gammla ett år till.
I år ska vi pynta med lite stil.
Det går ju nu när barnen är stora och inte ska ha sina smällkarameller och sina "dagis"tillverkade
tomtar överallt.
Tycker bara att det är sååå mysigt med julen.
Stämningen, lugnet, maten och julklapparna.
Jag älskar att se killarnas ögon när de öppnar paketen och får något som de önskat sig,
men som de inte trodde de skulle få.
Förra julen när ludwig öppnade paketet med ett samurajsvärd och började gråta av glädje.
Sån´t är obetalbart.
Jag är jultokig.
Jag försöker att inte ryckas med av allt det komersiella.
Jag och Jonny har försökt att föra vidare till pojkarna att julen är något mer än bara julklappar.
Killarna är väldigt traditionsbundna.
Jag tror att det är jag som gett dem det.
Man ska baka samma sorts kakor och godis varje jul.
Tomtarna ska stå på samma ställe varje år och man ska köpa samma jultidningar som man alltid har gjort.
Åååå, nu blir jag aldeles pirrig....JAG LÄNGTAR.

image422

Kommentarer
Postat av: cinis

Älskar oxå julen, ljusen å den goda maten..vill ha en stor silvergran i år.mmm

2007-10-17 @ 14:56:15
Postat av: Gubben

Men nu får du väl ta och lugna ner dig lite... vi ser också fram mot jul, god mat, samvaro mm men det är ju över två månader kvar...

2007-10-17 @ 17:16:12
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben
Postat av: Linda

Jag längtar oxå. Jag har beställt nya julgardiner från Jotex. Finns mycket snyggt där.

2007-10-17 @ 19:20:58
Postat av: Anita

Jag älskar också julen! Men lite panik kan jag känna när jag ser vad ogjort allt är hår hemma. Alla är så "orka!".
- Odiske å osope å fullt på bolan, å bejna å pinnan ha dötte ta stolan. Brua e snöu, de tin ta te våra å allt je ske jära de jär je i måra!

2007-10-17 @ 22:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0