Kalas, fest, party??

Ikväll ska Ludwig ha födelsedagsfest.
Han fyller 13 år nästa lördag men då är vi inte hemma ( då fyller farmor 60 år)
så han får ha fest idag istället.
När barnen var små så hade man barnkalas någon gång mitt på dagen, vid lunchtid.
Sen blev de äldre och då skulle festen vara på eftermiddagen.
Nu ska Ludwig ha killfest mellan kl 18-23 ca.
Om några år så varar festen mellan kl 22 till arla morgonstund.
Sedan när vi blir gamla så är festen åter tillbaks till lunchtid ungerfär.
Men åter tillbaks till Ludwig.
Han vill ha FF hemma så Knut åker till Minea , Calle går till en kompis och jag och Jonny får gå på bio eller nåt.
Ludwig ska bjuda på mat, kött, pommes frites och bearnaisesås.
Till efterrätt serveras glass med chokladsås och maränger.
Killarna ska ha en tv-spelsturnering och bara "chilla" och "softa".
Jag ska städa idag, men egentligen så undrar jag om det är så smart att städa innan Luddes fest.
Jag har en känsla av att det kommer vara ganska ogjort när vi kommer hem från bion ikväll.
Nu sprider sig doften av kaffe i lägenheten...Mmmm...
Ha en skön lördag och krama varandra i trafiken.
image398



Kommentarer
Postat av: Anita

Kram på dig me!

2007-10-06 @ 11:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0