Raska fötter springa tripp, tripp, tripp. Mamma har så bråttom klipp, klipp,klipp

Ja, jädrar i mitt skal.
Idag har jag att göra.
Här ska städas och fejas.
Skura toaletter, vika och stoppa undan tvätten, rensa bland skor och jackor i hallen.
Dammsuga och skura golven.
Här ska lagas mat:
Jag ska göra en laxröra, koka soppa, göra en
vitchokladmousse, skiva potatis till en potatispaj och skala ett kg kräftor.
Hur och i vilken ordning vi sedan ska intaga denna föda kan jag skriva om senare.
Ja, här ska det bli fint värre när man ska få "finfrämat".
Ja, visst ja!!......Får inte glömma balkongen, där ska det också bli fint.
Sedan ska jag duka fint med mitt fina porslin och silverbesticken.
Man skulle kunna tro att det är självaste kungafamiljen som ska komma på besök.
Senare ska jag berätta vilka mina fina och eminenta gäster ska bli.
Lägga champagnen på kylning får jag inte glömma, diska vinkaraffen.....Ujjejuj....det är mycken man ska tänka på när man ska ha fiiiiiiin middag.
Allt är Jonnys fel ( jag brukar skylla på honom) - Det är klart vi ska ha en 4-rättersmiddag, sa han.
Å, det är väl klart !
När det kommer så "fint e fölk".




Kommentarer
Postat av: Gubben

Glömt när! Var det kl 19?

2007-10-20 @ 08:54:18
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben
Postat av: Nina

Jag skulle iaf komma 18.30...

2007-10-20 @ 15:28:03
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Gubben

Faan, då hinner jag inte...

2007-10-20 @ 16:30:30
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0