Snart är det helg igen...

Vi är redan inne i andra veckan i Oktober.
Tiden bara rusar iväg.
Jag förstår inte vad jag gör med all min tid.
Dagarna på arbetet går i en blinkning, kvällarna går lika fort.
Veckorna vet jag inte var de tar vägen och hegerna går ännu fortare.
Oj oj....jag blir stressad bara av att tänka på det.
Undrar hur man lugnar ner sig?
Undrar hur det är att leva i nuet som alla säger är så nyttigt?
Jag tror aldrig att jag har gjort det.
Jag är hela tiden någon annanstans.
Vad händer nästa helg?
Hur ska jag hinna bli klar med det där till på tisdag?
o s v ....o s v.
Jag tror inte att jag är ensam om detta fenomen.
Jag tror att det är många med mig som stressar sig igenom dagarna, veckorna, månaderna och åren.
Jag verkar kanske inte vara den stressiga typen, men när man i tankarna alltid är flera dagar eller t om veckor och månader i förväg så är det stressande för kroppen.
Vilken tur att jag är gift med jonny, för han stressar aldrig.
Inte ens när han måste.......det kan ju också vara stressande för en sån som jag.
Nu måste jag skynda mig till arbetet (jag menar: nu måste jag i lugn och ro cykla till mitt arbete).
Ha en lugn och skön måndag.


Kommentarer
Postat av: Anita

Så sant, så sant!
Jag behöver bara slänga en blick i min planeringskalender för att få hicka. Är uppbokad fram till jul. Är det så man skall leva? Jag som går kurser för att lära mig att leva i Nuet, inget fungerar, inte på mig i alla fall! Råkar jag ha en lucka så fyller jag snabbt den med något som känns kul, en fest eller middag med vänner tex.Tur att man inte behöver sova mer än 5 timmar/dygn!

2007-10-08 @ 09:19:37
Postat av: Gubben

Förstår inte vad ni pratar om. Planeringskalender? En julkalender ska jag i alla fall skaffa i år. Undra vad jag ska hitta på resten av dagen...

2007-10-08 @ 12:57:40
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0