Anime, Kultur, Ingen bil och HURRA!

Natten mot idag så var det Anime-maraton på 1:an.
Ni vet sån där japansk tecknad film.
Ludde hade två kompisar här som skulle sitta uppe hela natten och titta.
Den enda som tittade var Ludde.
Den ena killen somnade kl 22.30 och den andre satt vid datorn hela natten.
Nu är kompisarna vakna men inte Ludde.
Knut hade också en kompis här. De satt i vardagsrummet och kollade på Anime till kl 5 i morse.
Själv låg jag uppe på mitt rum och kollade på datorn.
Hade laddat hem tre avsnitt av Skärgårdsdoktorn.
Somnade vi 3 tiden.
Nu sover alla utom jag, Jonny och två kompisar på Luddes rum.

Ikväll är det Kulturnatten här i Uppsala.
Man går runt på stan och tittar in här och där.
Överallt bjuds det på kultur.
Musik, teater dans mm.
Jag har själv aldrig varit ute på Kulturnatten och därför tänkte jag dra med mig gubben ut i kväll.
De hade lovat sol och 20° varmt i helgen, men istället är det
ÖSREGN och 13°C.
Jag snackar verkligen om ösregn.
Himmlen är helt öppen.
Skit också, då är det väl inge skoj att åka ner på stan, om man inte kan gå och flanera och titta på folk.

Ingen bil har vi heller.
Jonny fick skjuts av David ner på stan för att hämta bilen på verkstan, igår em.
När han kom starxt före 16, så var det stängt.
Firman stänger kl 15 på fredagar.
Jonny, kantskalle, även kallad, hade inte kollat upp detta.
Vi som verkligen behöver handla.
Det är inte så lockande att ta bussen in i regnet och handla.
Dessutom är det så dyrt att handla i citybutikerna.
Men vi klarar oss nog ändå.
Jag har en älgstek i frysen som jag kan tina och äta med rösti och bea.
Sen har vi några rödingar kvar som ligger och skräpar, så svälta behöver vi inte göra.
 
Sist men inte minst så vill jag säga GRATTIS till Thomas som fyller......år idag.
Ett fyrfalldigt leve till min svärfar.
Han leve.
HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!
(Filmen är till honom)


Kommentarer
Postat av: Svärfar

Jo, man tackar för uppvaktningen. 1000 TACK, TACK!

2007-09-08 @ 11:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0