Jag hatar att städa!!! Vilken överaskning...

TRIST IGÅR, BÄLINGE FÖRLORADE MED 2-0.
Simons läpp var det jättesynd om.
Jag kunde inte ens retas lite, så synd var det.
Han fick en salva av mig, hoppas att den hjälper.
Idag är det en sån där TRÅKIG söndag.
Jag vet inte vad jag ska hitta på.
Här hemma finns det ju alltid saker att göra iofs.
Ni vet: städa, städa och städa, sen vore det bra om man kanske fick tid över att städa lite.
Men det är ju sååååå TRÅÅÅÅÅKIGT att städa,
Jag tror att ni som brukar läsa min blogg har fattat det vid det här laget,
ATT JAG HAAATAR ATT STÄDA.
I det här hemmet känns det som ett MISSION IMPOSSIBLE!
Spelar liksom ingen roll hur man plockar, dammar och fejar så syns det inte några timmar senare.
För alla är så rysligt slarviga och lata i min familj.
INGEN STÄDAR EFTER SIG, ALLA BARA LÄMNAR ALLTNG DÄR DE STÅR OCH GÅR.
Tvätten är en aldrig sinande arbetsuppgift, likaså disken.
Jag önskar att ja var en så där mamma, fru, kvinna som gilade att gå här hemma i huckle och städrock och bara feja med ett leende på läpparna,
men jag är ju inte så´n.
Jag älskar att göra andra saker.
Blogga, kolla på tv, dricka vin gå ut och sjunga kareoke, läsa och facebooka.
Inte sån´t som den vanliga morsan håller på med kanske men jag är ju sån.
Min kompis Birgitta hade en tavla i sin hall där det stod:
OM NI TYCKER ATT DET ÄR STÖKIGT HÄR SÅ BEROR DET PÅ ATT JAG HAR GJORT ROLIGARE SAKER.
En sån tavla skulle jag vilja ha i min hall.
En tavla som förklarar att det inte är stökigt för att jag är lat, utan för att jag har helt enkelt prioriterat andra, roligare saker.
Puss på rumpan på er iallafall.
Vi ses när vi hörs.
image360





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0