Tvätten

Jag tvättar gärna, tycker t om att det är ganska roligt.
Jag är petnoga när det gäller att hänga tvätten. Det ska hängas snyggt och prydligt.
Para ihop strumpor och hänga tillsammans o s v.
Tröjor och skjortor skall hängas slätt och fint på galgar.
När tvätten är torr så tas den ner och kastas på glasbordet i vardagsrummet.
SEDAN STANNAR DEN DÄR!
Det är något magiskt med mig och vika tvätt.
Jag HATAR det.
Den rena tvätthögen bara växeR och väXER och VÄXER.
Då kan man ju tycka att någon annan i familjen kan ta hand om den.
Denna någon annan brukar bli Jonny efter några dagar.
Han förbarmar sig över tvätthögen framför tv:n.
Då ligger tvätten till slut i varsin hög på glasbordet.
Men sen är det STOPP!!
Sen kommer den inte längre.
Just i dag är tvätthögen värre än någonsin.
Just idag ligger det tvätt i fina höger UNDER ett berg av ovikt tvätt.

SNÄLLA TVÄTTFÉN KOM OCH HJÄLP MIG.
image340





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0