10 små negerpojkar

Jag kom hem kl 16.30 och började med middagen.
Jag skulle göra kycklinggryta med ris.
Men det visade sig att Jonny och Ludwig inte skulle ha någon middag eftersom de skulle ut till båten och nyss hade käkat nudlar.
Så middag för 5 förvandlades snabbt till middag för 3.
Kan ju inte ställa mig och steka 1 kg kyckling till 3 personer.
Sms från Knut: Tja, jag käkar på stan.
Jaha!! middag för två.
Vad ska jag göra då?
Ringer till Calle: - Var är du?
- På stan.
- Kommer du hem och äter
- Ja, men inte än på ett tag.

Ingen idé att laga nån mat.
Jag värmer lite pasta från igår till mig.
De andra får göra vad de vill när de kommer hem.

(p.s får man skriva neger?)

Kommentarer
Postat av: Marina

Tänk vilka otroliga summor man kommer att tjäna när sönerna flyttat hemifrån...Då kan man äta gårdagens eller bara flingor med mjölk...*undrar vad jag ska göra med alla pengar....hmmmm*
Nja..ordet har ju inte så positiv klang - men de 10 små är ju en klassiker....

2008-04-15 @ 18:16:23
Postat av: Anita

Känner igen det där med att man blir färre å färre till middag. Man får ju vara glad de dagar man hinner hejda sig och inte steka typ 1 kg kyckling. Ibland har man ju lagat mat för 5 och blir själv.

2008-04-15 @ 18:36:12
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0