Ha ha ! Läpplurad!

För några veckor sedan ringde det en försäljare från ett nytt glasbruk, typ Kosta Boda.
Hon sa att jag blivit utvald att prova ett av deras kristallglas.
Endast i reklamsyfte sa hon.
Jag frågade om jag tackade ja till någon slags prenumeration om jag tog emot glaset och hon svarade nej.
Jag skulle få ett glas och om jag sedan ville så kunde jag som "utvald" gå in på deras hemsda och börja prenumerera på glas för 100 kr/ st.
Jag frågade ytterligare en gång om jag förband mig att köpa något genom att tacka ja och svarade absolut NEJ.
Igår fick jag en avi som jag hämtade ut på posten.
Det var mitt kristallglas som kommit.
Ett jättefint kristallglas med slipade mönster i.
Det följde med ett inbetalningskort på 49 kr för frakten, det hade försäljaren inte nämnt.
Sedan följde ett brev där de stod att om jag inte tackade nej till vidare leverand innan 8/4 så kommer de att skicka ytterligare 2 glas nästa månad för 279 kr inkl frakt.
Så kommer det att fortsätta till jag tackar nej.
BLUFF OCH BÅG.
Nu är det så att glasen är jättefina så jag vet inte om jag ska ringa och skälla eller om jag ska behålla prenumerationen.
image1162

Kommentarer
Postat av: Anita

Fina glas, men om du är osäker, boka av vidare leverans NU!

2008-04-04 @ 19:48:34
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Maigiz

Men hallå Anita!...klart att jag inte köper glasen om jag inte vill ha dem.

2008-04-04 @ 21:07:18
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Marina

Klassiskt!
Vet inte HUR många samtal jag fått med "gratis" erbjudade om hälsokost, böcker, trosor..you name it.
Men så när man börjar att fråga tillkommer porto, fakturaavg, prenumeration med ansvar om uppsägning....då är det inte gratis längre.
Avsluta - och öva på att säga, Nej tack!

2008-04-04 @ 21:09:37
Postat av: Teddan

Så är det ju alltid, det låter så satans bra men i slutändan så är det bara bla bla bla... Och man lär sig aldrig heller.

2008-04-05 @ 21:42:33
URL: http://themaestro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0