Här är vi sjuka

Jonny ligger och sover i soffan med feber.
Själv sitte jag här utan feber men med halsont, magknip, huvudvärk och jättesnorig.
Ibland funderar jag på om vi bor i ett sjukt hus.
Det finns ju sånna hus som man blir sjuk av.
Jag, Knut och Ludwig har fått astma/ allergi sedan vi flyttade hit för 7 år sedan(i augusti).
Det är alltid någon i familjen som är sjuk tycker jag.
I gårkväll kom Knut hem och var het som en spis.
Vet inte om han tänker gå till jobbet idag?
Eller så är det helt enkelt så att jag och Knut som arbetar med barn drar hem mycket virus och skit.
Ungarna på jobbet är knappt hemma när de är sjuka längre.
Jag märker en tydlig skilnad nu och för 15 år sedan.
Föräldrar har inte tid att vara hemma för vård av barn nu för tiden.

Kommentarer
Postat av: Marina

Fy...det där låter ju hemskt - att ni har fått allergier sedan ni flyttade dit och att ni ofta är sjuka....Kanske borde kollas upp..:o/

2008-04-09 @ 08:58:15
Postat av: Anita

Ja, jag säger ju det....flytta hem till Jämtland! :o)

2008-04-09 @ 10:37:42
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0