Hur ska jag hinna

Ibland har jag så mycket att göra här hemma på morgonen att jag inte har tid
att gå till arbetet.
När jag inte har tid att hålla på här hemma så har jag all energi i världen.
I kväll när jag kommer hem så kommer jag inte att orka göra ett skit.
Men jag MÅSTE städa nu.
Madde och Ted kommer ju hit på lördag.
Madde är en riktig städfreak.
Hon kommer ta på sig vita handskar och gå runt här och
dra med fingret på lister och tavelramar.
Kolla in i varje skåp så att allt står i prydliga rader.
Hahahaha.....närå, jag bara skojar.
Men att de kan komma in i det rum som de ska sova i är
kanske inte för mycket begärt.
Nu ska jag ta på mig ögonen ,som min svärmor säger när hon
ska måla mascara, sedan ska jag hasta iväg till arbetet.
Stå där ute på gården i solens sken och bli lortigare än lortig av
smutsiga och snoriga barn.
Vilken glamoröst arbete man har.
image1287

Kommentarer
Postat av: Marina

Min pappa gicka alltid (obemärkt trodde han) och stoppade fingrarna i blomkrukorna för att se om jag vattnat...*han älskade blommor och gröna växter*
Godmorgon förresten...;o)

2008-04-24 @ 08:12:56
Postat av: Anita

Du gör ett jätte bra jobb som orkar vara pigg och rask och glad med de lortiga, snoriga små var dag.

2008-04-24 @ 08:32:01
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Lena

Ja, vi gör ett jättebra jobb med dessa små. Men hur länge orkar vi, det är frågan. Vi får ju mer och mer arbetsuppgifter som vi ska göra, men inga andra arbetsuppgifter tas bort. Vet inte riktigt hur politiker och våra chefer tänker.

2008-04-24 @ 12:41:40
Postat av: Nina

Du får ju iallafall vara ute

2008-04-24 @ 18:46:36
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Maigiz

Till Lena: Vi förskolepersonal får som sagt meroch mer att göra och vi klarar det för barnens skull. Därför tror politiker att vi fixar det mesta, och det gör vi ju. Men vi blir helt utslitna på kuppen.
Här i Uppsala har något ljushuvud(politiker) kommit med förslaget att förkolepersonal ska ha TVÅ karensdagar för att minska korttidssjukskrivningarna. Det kommer inte att gå igenom(hoppas jag)!

2008-04-24 @ 18:48:08
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Madde

varför inte ta bort sjuksrivningen helt för omsorgspersonal...;)
Jag är absolut inget städfreak btw...;)

2008-04-24 @ 20:02:04
URL: http://nikkinin.blogg.se
Postat av: Lena

Egentligen borde i inte ha nån karensdag alls!
Vi jobbar i en smittohärd hela dagarna med barn som snorar, hostar och nyser varje dag runt omkring oss. Dom (politikerna) borde byte jobb med oss en vecka, så skulle de kanske fatta vad vi menar!

2008-04-25 @ 08:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0