Minnen

Man känner igen folks handstil.
Människor som man känner väl.
Detta försvinner i dagens IT-samhälle.
För visst är det väl något särskilt att få ett riktigt brev eller kort som någon skrivit till dig med sin speciella handstil.
Jag satt nyss och grävde i en låda full med gamla kort och hittade ett brev skrivet till mig av Lasse.
Han skrev det till mig när han satt inne 1997.
Vilken känsla att hitta Lasses brev till mig med hans speciella handstil.


Jag har kvar en födelsedagsbok efter mamma också.
Jag tycker om att titta i den eftersom jag känner igen hennes handstil.
Det är som om en liten bit av dem finns kvar.
image1223

Kommentarer
Postat av: Anita

Mamma hade en otroligt vacker skrivstil. Jag tror nästan att kunbskapen att skriva för hand kommer att försvinna med tiden. Jag akn nästan inte läsa vad någon av mina ungar krafsat ner. Tråkigt!

2008-04-11 @ 11:43:02
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Marina

Mariana (30 april) var det närmaste jag kom en namnsdag innan det blev nya namn.
Nu finns både Marina (20 nov) och Agneta (21 jan)..som är mitt andranamn...eller egentligen första namn:)

2008-04-11 @ 16:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0