När ska det bli av?

Det känns inte så roligt att sluta tidigt en dag i veckan för att
komma hem och STÄDA!
Det känns iochförsig  ALDRIG roligt att städa.
De flesta människor tycker nog att det är trist att
städa, men jag tror att jag avskyr det lite mer än alla andra.
Jag hittar aldrig inspirationen för att städa.
Det behövs verkligen, ingen tvekan alls där.
Men ÄNDÅ kan jag liksom inte ta mig för att riktigt STÄDA.
Nä, jag gör små tappra försök att flytta dammet från ena stället till det
andra, men det blir liksom ingen riktig fart på det hela.
Jag skyller alltid på att jag inte kan städa, att jag aldrig har lärt mig.
Men i själva verket så är jag nog lat.
Jag menar lat lat.
Alltså riktigt LAT!
Jag hittar alltid på skojigare saker att göra än att städa.
NU tex, så skiter jag i röran åsså går jag ut i solen
med min son och käkar glass i stället.
BRA!  tänker ni då.
Men STÄDANDET då?
När ska det bli av?
I morgon kanske? vi får se.

image1279
( det är sådana här påståenden som gör att jag inte städar)



Kommentarer
Postat av: Anita

Jag har det ungefär lika. Det enda som skulle hjälpa är att hela familjen städar tillsammans tex varje onsdag. Men hur man får till det har jag ingen aning om, jag plockar och flyttar grejer hela tiden och varje dag.

2008-04-21 @ 20:11:16
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0