142 dagar till jul

Nu är vi tillsammans igen, hela familjen.
Knutte har kommit hem helskinnad från Storsjöyran.
Om än något sliten så verkar han må bra.
Brun och fräsch har han blivit.
Jag och Jonny har flyttat hem, jag tror att killarna
tycker det är lite skönt att morsan och farsan kommer
hem och sköter markservicen igen.
De har haft en skön och slapp sommar utan tjat och gnat,
men nu är allt tillbaks till det normala.
Ja, i morgon börjar man i kolgruvan igen.
Slut på lata mornar och slöa dagar i solstolen.
Nu blir det slit och släp i några månader.
Det är exakt 102 arbetsdagar kvar till julafton.
Nu ska jag lägga mig och kanske läsa lite i min spännande bok.
GOD NATT!!







Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har en vecka kvar hihi

2008-08-04 @ 00:56:04
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jag har som sagt 1 vecka kvar också men 102 dagar till jul.....fan så deppig jag blev nu...:(

2008-08-04 @ 06:56:10
URL: http://nikkinin.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag längtar till jul, kommer bli den bästa julen nu när Ilona är här :-). Ha så kul på jobbet :-)

2008-08-04 @ 10:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0