Bakis

Träkeps hela dagen.
Jag har inte ens kunnat sitta upp.
Legat som värsta paddan i soffan hela dagen.
Jag har ont i halsen och jag har haft feber också, allt
blandat med en dundrande baksmälla.
Jag börjar verkligen bli för gammal för sånt här.
Jag förfestade hemma hos Lenita tillsammans med
Simon och Robin.
Sedan gick vi till Svenssons på Åkanten.
Jag var nog den ende över 30 år på hela bygget, men
vad gör man inte för "Tjockisen".
Vakten frågade mig när vi skulle gå in:
- Hur är det med nykterheten då, damen.
Jag blev väldigt förnärmad....vaddå damen? jag är väl för f...n ingen dam.
När jag skulle hem så frågade taxichauffören om jag var dagisfröken.
Jag såg nog ut som ett frågetecken.
-Hur så? frågade jag.
Arbetar du på Kamomillgatan frågade han då?
Hur i hela friden kunde han veta det?
-Jag skjutsade hem dig från en fest för några månader sedan, svarade han då.
Haha...snacka om yrkesskadad.
Men hur kan du komma ihåg mig då, frågade jag.
-Du är alltid glad och söt svarade han då på invandrarsvenska.
Hihihi....gulligt va?
Så grät jag halva kvällen och hela dagen idag för nu var det sista gången
som jag träffar Simon på länge länge.
I morgon drar han till Örebro och börjar på sjuksköterskeutbildningen där.
Inte vet jag när vi ses nästa gång.
*snyft*
 I gårkväll.
 Augusti-07 Julfest-06
 Hösten-06 Jag fyller 40 år.
Fia 50 år Kareoke
Sommaren -07 Vintern-07




Kommentarer
Postat av: Lena

Mycket känslor denna helg, förstår jag.

2008-08-24 @ 20:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0