Barnskötare

Det är mitt yrke det.
Jag önskar att jag hade utbildat mig till förskollärare
när man fortfarande var ung och fräsch men på den
tiden bodde vi i Östersund med tre småbarn.
Inte läge att åka till Sundsvall och plugga för att bara
komma hem och vara mamma på helgerna.
Som barnskötare så gör man nästan samma arbete som en
förskollärare men man har inte samma pedagogiska ansvar.
Jag får ofta frågan om jag trivs på mitt jobb och sanningen
är den att jag nog älskar mitt arbete.
Visst kan jag vara less som alla andra men för det mesta så
går jag dit varje morgon med lätta steg.
Den kärlek man får från barnen och deras föräldrar
går inte att förklara.
I dag kom det en pojke som nyss fyllt två år.
Han har haft ledigt i 8 veckor och det första han sa när han såg
mig var: Maggan! också log han med hela ansiktet.
Han har övat sig på att säga Maggan i sommar.
Innan ledigheten så kallade ha mig för Bugga....hihi.
Sååå rart.
Jag har roliga och fina kollegor som bryr sig om mig.
Om jag är sjuk så skickar de snälla sms och de skriver rara
komentarer på min blogg.
Vi har superskojiga fester och alla tycker om varandra.
Jag trivs helt enkelt, konstigare än så är det inte.

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag är säker på att du gör ett kanonbra jobb, det märks på hela din inställning till barnen och jobbet. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Jag vill oxå ha arbetskamrater å fester å sånt. Så de så!

2008-08-14 @ 22:02:42
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jaa jag är riktigt avundsjuk på dig som trivs så bra...

Jag trivs grymt bra med "mina" barn men kanske inte såå bra med personalen....men som du säger så ger barnen så mycket..man skrattar varje dag åt deras underbara kommentarer...

2008-08-14 @ 23:03:21
URL: http://nikkinin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0