Från hals till näsa en onsdag

Nu har min förkylning vandrat från halsen
upp till näsan.
Jag nyser och nyser hela tiden.
Det är iofs skönare än att ha halsont, eftersom jag är
astmatiker så får jag så svårt att andas när förkylningen
sitter i halsen och i bröstet.
Jag känner mig piggare idag och jag har inte samma
dunkande huvudvärk.
På väg åt rätt håll alltså.
SKÖNT!
I dag ska jag bara ta det lugnt och softa.
Om jag fortsätter att piggna till så åker jag och handlar
allt till kräftskivan på fredag.
Sedan är det möte på jobbet vid 17-tiden.
Jag räknar med att orka gå på det och att jag orkar jobba i morgon.
Nu ska jag surfa en stund innan jag lägger omkull mig i soffan
för att kolla på film.
Undrar om jag ska se på MIFFO idag?
Det var längesedan.

Tobias är, mot sina föräldrars vilja, en nyexaminerad präst som är trött på sin småborgerliga tillvaro och bakgrund och söker därför medvetet en plats som präst i en förort i hopp om att göra skillnad i världen.

Väl där möter han Carola, en ung rullstolsbunden, socialbidragstagande kvinna med uppenbarliga problem med alkoholen som säger vad hon vill, när hon vill och har en garderob som Tobias själv rubricerar som något som en polsk hora skulle kunna klä sig i.

Hon är frigjord på ett sätt som Tobias aldrig någonsin i sin vildaste fantasi hade kunnat föreställa sin ens existerade. Och han faller av någon anledning pladask för henne. Men hur han detta omaka par ha en framtid ihop?


Kommentarer
Postat av: Roze

Du kan ju alltid få bju på en kopp till grannen om du känner dig sällskapssjuk oxå..

2008-08-27 @ 08:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0