Sjukvård?

Ringde sjukvårdsupplysningen nyss (duktig va!)
Fick tala med en "syrra" men hon kunde inte hjälpa mig.
Jag var för frisk för att få någon läkartid i dag, sa hon.
Hon var tvungen att PRIORITERA, eftersom läkarstationerna bara var
bemannade till hälften.
Hon tyckte inte att jag ska gå till arbetet i morgon.
Jag ska söka upp "min" vårdcentral i morgon och träffa en läkare där.
Men om han inte tycker att jag ska bli sjukskriven då, frågade jag.
Det kunde inte hon hjälpa sa hon.
Hon måste ju PRIORITERA.
Mmm, man ska inte vara sjuk för att orka vara sjuk, som min mamma sa.
Min astma gör så att den här förkylningen blir långdragen, sa hon.
Säg nå´t som jag inte redan vet, tänkte jag då.
Ja, ja....jag får väl ringa vårdcentralen i morgon då.
USCH!
Jag som hatar att ringa dit, nu fick jag ringa två ggr.
Dumma dom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag säger ju att det är lättare att få hjälp på Djursjukhuset när ens djur är sjuka, än att få hjälp när man själv är sjuk.
Lycka till i morgon, åk o lägg dig på akuten, vägra att flytta på dig!

2008-02-17 @ 13:17:54
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0