Tacksamhet

image861
Hur ofta tänker man på sånt som man kan vara tacksam över?
Jag menar att man tar så mycket för givet.
Sådant som är självklart för mig är inte alls självklart för någon annan.
Hur ofta känner jag glädje och tacksamhet över att ha fått tre fina, friska och underbara pojkar?
Klart att jag känner tacksamhet för det, men det är en ganska självklar sak i min vardag.
Jag har en snäll och rolig man som jag har ett bra äktenskap tillsammans med,
efter 21 långa år så har vi fortfarande så jäkla roligt tillsammans.
Jag har en massa vänner, både gamla och nya.
Jag har en underbar syster som alltid finns där för mig.
Jag lever ett roligt och innehållsrikt liv.
Jag gör ofta roliga saker tillsammans med mina vänner och min familj.
Ibland, t ex nu, när man är sjuk och det är grått och trist ute så är det ju ganska
lätt att känna sig deppad.
Då är det viktigt att tänka på allt som man har istället för på allt som man inte har.
Älskar er alla som finns här för mig och ni vet att jag alltid finns här för er.

Kommentarer
Postat av: Anita

Så sant så...! Puss!

2008-02-12 @ 16:33:21
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0