Tidig dag

Måndagar är min tidiga dag, dvs jag slutar kl 13.30.
Man tror alltid att man ska hinna så mycket den eftermiddagen när man är ledig.
Idag slutade jag som sagt 13.30, satte mig i fikarummet och tog en kopp kaffe.
Kl 13.56 gick jag ut genom dörrarna.
Tog en långpromenad runt Årsta.
Kl 14.54 kom jag till Gränby.
STORHANDLA!!
8 matkassar, 2000 kr fattigare och nästan 1½ timme senare kom Jonny och hämtade mig.
Nu är kl 16.55 och all maten har precis kommit in i kyl och frys.
Nu ska jag pusta en kvart innan det är dax för middagen.
Så mycket hinner man på en "ledig" eftermiddag.
Idag ska vi äta bruna bönor och fläsk, det är nog 100 år sedan tror jag.
Ludwig är skeptisk....hahaha.
Det blir nog ett stort kvällsfika ikväll för hans del.


Kommentarer
Postat av: Anita

De e gott med bruna bönor o fläsk, men det är jätte länge sedan jag åt det oxå. Fick nog äta det själv om jag provade att ha det som middag.

2008-02-04 @ 18:31:21
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0